OLA TOODLES

hope you guys enjoy it...

26 November 2012

MACAM- MACAM JADI KALAU TAK ADA DI RUMAH

assalamualaikum w.b.t

memandangkan saya seorang pelajar MRSM JASIN, maka saya tidak dibenarkan pulang ke rumah sesuka hati saya sahaja. oleh itu, (haha, nerd nya tulis macam ni) pelbagai perkara yang manis-manis belaka telah berlaku di rumah saya. sebagai contoh:-


cukur jambul my anak buah,(anak angah, AYRAA HANANI) and also my paksu..


sebelum majlis cukur jambul. dapur rumah dh tak nampak macam dapur dh. yang ni nama nya dapur kering. kegunaan harian


tak tau nak namakan kawasan ni apa benda. sebenarnya rumah saya ni ada 3 dapur, dapur kering, dapur basah dan dapur kering basah kut. tp yang pasti kawasan ni tempat masak-masak menggunakan kuali besar and segala-galanya besar.


apa la yang sedang dilakukan oleh abang and bakal abg ipar ku itu..

 goodies utk sesiapa yang datang ke majlis cukur jambul baby-baby ni..igt. 2 baby tau


orang perempuan punye kerja.


ni besar-besaran punye majlis ni..siap pasang khemah lagi tu. nasib baik halaman rumah saya ni besar la jugak..


yang ni la dapur basah. dapur ni hanya digunakan sekiranya rumah kami mengadakan beberapa jenis majlis. seperti sekarang. hehe. yang berbaju kurung biru and sedang menunjuk ke arah tak tau apa benda is my mom


ruang tamu rumah ku..ruang tamu ini hanya digunakan ketika majlis-majlis yang besar dan raya


pakcik- pakcik ni semua orang masjid.


its look funny. my uncle, my aunt, my sister, my brother in law wannabe, cousin, sister in law, my brother's friend, my niece.


last picture. sebagai keturunan jawa, mengikut adat setiap kali sesuatu majlis berakhir, kita orang akan agih-agihkan 'NASI AMBENG' certain orang pernah dgr and ade certain yang tak pernah dgr langsung. yang berbaju tshirt biru dan belang-belang tu my father's friends. mesti nak try how to bungkus that kind of nasi. haha. stylo tak???

thats all for this time of entry..

dedaaa toodles..:)

No comments: